maandag 23 augustus 2010

De bron van al mijn wijsheid.

Er zijn maar weinig mensen van wie ik iets aanneem, ook al lijkt het op het eerste gezicht onzin. De Dalai Lama is zo'n persoon. Het meeste wat hij uitkraamt, is vaag gebrabbel over vrede en liefde, maar ik slik het voor zoete koek. De andere persoon die mij ervan zou kunnen overtuigen dat er kaboutertjes op de maan leven, is Oprah, de bron van al mijn wijsheid. Ze is niet alleen geniaal, ze is ook nog eens gevoelig en ze heeft zoveel levenservaring, dat je zou denken dat ze al een paar honderd jaar oud is.
Elke dag ontvangt ze andere gasten, van politici tot pedofielen (al is de grens daartussen af en toe best vaag), en elke keer heeft ze dezelfde intens geïnteresseerde blik in haar gezicht, alsof ze recht in de ziel van haar gast kan kijken. Het mooiste vind ik nog hoe ze op geheel eigen wijze de reclame aankondigt. Een man vertelt net snikkend hoe hij zijn pasgeboren kind per ongeluk aan de hond heeft gevoerd, wanneer Oprah haar hand op zijn knie legt, de camera inkijkt en de vier legendarische woorden zegt: "We'll be right back" waarna de camera uitzoomt boven het publiek en een dramatisch muziekje wordt ingezet. Geweldig.
Helaas heeft Oprah aangekondigd in 2011 te stoppen met haar talkshow. Mijn hart brak voor een moment. Waar moet ik anders mijn wijsheden vandaan halen, medisch advies krijgen en tegelijkertijd in contact komen met mijn innerlijke godin? Gelukkig heeft Oprah, die fantastische vrouw, daar al wat op gevonden. Ze gaat namelijk op zoek naar een opvolger, die mij wel gaat vertellen hoe ik mijn leven verder moet leiden.

5 opmerkingen:

  1. Oprah is inderdaad goed.
    Leuke post, zoals altijd!

    liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat schrijf je goed!
    &oprah is inderdaad geniaal, ik ben echt verslaafd aan haar show!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oprah is echt fantastisch. &je schrijft écht heel goed !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw, zó mooi geschreven! heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooit gedacht journalist te worden?
    Bij elke blog weer denk ik: wauw <3

    BeantwoordenVerwijderen